Šetalište Vladimira Nazora 12 44 000 Sisak Hrvatska
Tel. ++385 44 527 470 Fax. ++385 44 527 475 Marketing: ++385 44 527 479
domkkv@domkkv.hr

Sisački glumci osvojili žiri ASSITEJ-a

Sisački glumci osvojili žiri ASSITEJ-a

“Djevojka koja je mrzila kasniti” predstava Dramskog studija mladih, voditelja Nebojše i Damira Borojevića, gostovala je jučer u Bjelovaru na 15. susretu profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade ASSITEJ. Stručni žiri u sastavu Mario Kovač (redatelj), Morana Dolenc (glumica) i Igor Tretinjak (kazališni kritičar) za predstavu su kazali da je vrlo angažirana. Pohvalili su samostalni rad mladih glumaca u oblikovanju predstave, ali i utjecaj dramskog pedagoga Nebojše Borojevića.
˝Djevojka koja je mrzila kasniti aktualna je i angažirana predstava koja na dokumentaristički način iznosi probleme nedostatka (stvarne) komunikacije među mladim ljudima te nepovjerenja u odrasle, što ponekad dovodi do tragičnih posljedica. Motiv i tema predstave je ubojstvo 17-godišnje djevojke, tragedija koju je medijski u potpunosti progutalo paralelno ubojstvo Ivane Hodak. Stvarni događaj je na sceni smješten u školsko okruženje. Grupa učenika radi predstavu Romeo i Julija (izvode je na engleskom jeziku, na inzistiranje grupe), a rad naprasno prekida nepojavljivanje naslovne djevojke na jednoj od proba. Razlog je tragični događaj na koji je ona upozoravala, ali nedovoljno glasno. S druge strane, i te tihe pozive u pomoć njena okolina nije prepoznala vrijednima pažnje. Predstava se kreće od početnih komičnih etida preko povlačenja paralela između tragičnog sloja Shakespeareovog komada i tragičnog događaja do završnog, odlično scenski realiziranog i emocionalno dojmljivog epiloga. U njemu se izvođači osvrću na smrt jedne od njih te otvaraju prava pitanja svima onima koji šute i boje se, ne vide ili ne žele vidjeti stvarnost oko sebe. Takav kraj priziva raspravu nakon predstave, što je u razgovoru nakon izvedbe ponuđeno kao mogućnost. No izvođači su, pomalo neočekivano, izrekli strah od reakcije ciljane publike, odnosno vlastitih vršnjaka. Također, manje zamjerke upućene su repetitivnosti u prvom dijelu predstave, no riječ je, bez sumnje, o zaokruženom i jasnom scenskom djelu aktualne i važne poruke, u čijem su nastanku i osmišljavanju ključnu ulogu odigrali upravo mladi izvođači. ˝