Šetalište Vladimira Nazora 12 44 000 Sisak Hrvatska
Tel. ++385 44 527 470 Fax. ++385 44 527 475 Marketing: ++385 44 527 479
domkkv@domkkv.hr

“Poslije Alkestide”, nova predstava Gradskog kazališta Sisak

“Poslije Alkestide”, nova predstava Gradskog kazališta Sisak

Na sceni Kazališta 21 u tijeku su zadnje probe prve ovogodišnje premijere Gradskog kazališta Sisak. 14. ožujka publici će se predstaviti mlada glumačka ekipa koju u svome prvom redateljskom uratku vode Dino Pešut i Mirna Rustemović. Riječ je o predstavi nastaloj prema Euripidovoj Alkestidi koju je prilagodila Lada Kaštelan.Kao rođeni Siščanin sretan je što se njegova prva režija događa upravo u kazalištu u kojem je on sam još kao dječak napravio prve kazališne korake. U pauzi između proba kratko smo porazgovarali s Dinom.

– Dino, odabir je pao na Alkestidu? Zašto baš taj tekst?

Kolegica Mirna Rustemović i ja smo odmah znali da želimo raditi na nekom tekstu i kako smo tražili svedenu formu, brzo smo se dogovorili  da bismo trebali posegnuti za antikom. Potom smo zvali našu profesoricu Ladu Kaštelan da nam pomogne. Dakako, valjalo je uzeti u obzir da ćemo s ovom predstavom debitirati pa nam je uvelika pomogla obrativši nam pažnju na Alkestidu. Ona je instantno progovorila o nekim problemima, kako emotivnim, tako i društvenim koji nas je preokupirao već tada.

– S obzirom da imaš iskustvo i dramaturgije i režije, mijenja li se fokus interesa? Što je izazovnije, pisanje ili režiranje?

Pa donekle su se stvari promjenile. Ovako si to nekako objašnjavanjam. Pisanjem se bavi Dino Pešut, kao i Mirna Rustemović. Oboje su ponekad i dramaturzi. PEŠUT/RUSTEMOVIĆ je projekt koji se bavi i režijom i dramaturgijom, po potrebi i pisanjem. Autorska pozicija više nije individualna kao ni podjela poslova. Naprosto sve radimo skupa pa se tako granice između pisanja, dramaturgije i režije posve stanjuju. Pisanje i režija imaju jednu zajedničku činjenicu – obje stvaraju svijetove. Sve ostalo pripada nekim dijametralno suprotnim sustavima. Gotovo su neusporedivi. No, uvijek smo nekako selektivni. Pišem rijetko, sasvim sam u izolaciji, pola režije radim samo s Mirnom, koja čini drugu polovicu redatelja.

– Vratimo se Alkestidi. Za glumce si odabrao svoje kolege, studente s Akademije. Kako izgleda suradnja među, možemo reći, prijateljima?

Mirna i ja vjerujemo da je kazalište proces. Malo koji koncept, postupak bio estetski ili tehnički može doći ispred procesa. Dugo smo tražili idealnu podjelu. Mirna i ja volimo raditi s ljudima s kojima smo radili prije, jer ih poznajemo, jer tako poštujemo njihove procedure i navike te smo senzibilni na njihove potrebe. To je važno. Naši glumci znaju u svakom trenutku da su ko-autori svega što se događa na sceni. U kazalištu su prijateljstva nužna jer razvijaju povjerenje bez kojega nema razmjene koja omogućuje ogoljavanje i iskrenost.

– S obzirom na tvoje mlade godine mislim da će pitanje za kraj biti vrlo umjesno. Planovi za budućnost?

PEŠUT/RUSTEMOVIĆ uvijek nešto pokušavaju planirati unaprijed. Taj projekt nam je sada prioritetan. Unutar njega Mirna i ja pokušavamo uspostaviti neke naše osnovne poetske preokupacije, ali isto tako i uvjete unutar kojih možemo raditi. S obzirom da Alkestidu nemilosrdno privodimo kraju, ništa osim premijere trenutno ne vidimo jer je apsolutni prioritet. Nakon toga, ne znam… Uvijek si govorimo da tko hoće raditi posla će si i naći.

Premijeru najavljujemo za 14. ožujka 2014. godine u 20 sati u Kazalištu 21.