You are currently viewing Poslije Alkestide

Poslije Alkestide

Prema Euripidovoj Alkestidi Lade Kaštelan: POSLIJE ALKESTIDE

Premijera:

14.3.2014. / Kazalište 21

PEŠUT / RUSTEMOVIĆ

POSLIJE ALKESTIDE
Prema Euripidovoj Alkestidi Lade Kaštelan

Režija:
Dino Pešut
Mirna Rustemović

Uloge:
Karla Brbić
Dajana Čuljak
Domagoj Janković
Dubravka Lelas
Silvio Vovk

Scenografija / video: Irena Bakić, Sonja Halapir, Goran Jovanović
Kostimografija: Danijela Gotal Grgurač
Scenski pokret: Jasminka Petek Krapljan
Tehnika: Ivan Mihić, Aleksandar Franjić

Euripidova Alkestida predstavlja atipičnu satirsku igru te je žanrovski jedinstven tekst u okviru antičkog opusa. Tragikomedija prati posljednje sate umiruće Alkestide koja se odlučila žrtvovati za svoga supruga Admeta. Impostirana cinično, povremeno sarkastično, propituje odnose u obitelji, poziciju žrtve, te donekle i dekonstrukciju pozicija muškaraca i žena.

U predstavi je na centralnu poziciju postavljen aspekt licemjernosti koji je i značajka svakog od aktera koji se nalazi u kući. Takvo čitanje uvelike korelira s trendom novog moralizma koji je postao već svjetskim fenomenom, uvelike prisutan i u Hrvatskoj u zadnje vrijeme. Licemjerstvo se čita već u samim relacijama u obitelji, Alkestidinoj lijenoj žrtvi u kojoj uopće ne mari za djecu koju ostavlja za sobom, Admetovom kukavičluku i narcizmu, gostima i Heraklu koji situaciju gotovo da i ne primjećuju.

Kako je u posljednje vrijeme definiranje braka i obitelji bila jedna od najvažnijih političkih pitanja, Alkestida se čini kao ispravan odgovor, kako u žanrovskom smislu tragikomedije tako i u onom sadržajnom. Naime, svi akteri u tekstu su zatečeni i u posljedicama drugih mitova (na kojemu je sazdan zapadni krug) koji su svi vezani upravo za obitelj i obiteljske relacije.

Poslije Aklestide je predstava koja prati jedan dan u Admetovom domu nakon što njegova žena Alkestida počini samoubojstvo. U toj obitelji, duboko raslojenoj licemjerstvom, propadanjem temeljnih vrijednosti, rastrganom između krivnje i odgovornosti, dodatno opterećenom gostima i osjećajem nemoći, otac i dvije kćeri neminovno propadaju u vlastitoj nemogućnosti artikulacije osjećaja. Obitelj se prometnula kao središnji fenomen i definicija, ali Euripid u svojoj atipičnoj satirskoj igri postavlja drska pitanja o odlukama i odgovornosti, o privilegiranim obiteljima, ali i o procesu žaljenja.

PEŠUT / RUSTEMOVIĆ je osnovan preko SMS poruke u ljeto 2012. godine. Čine ga Mirna Rustemović i Dino Pešut, dramaturzi koji započinju s prijateljstvom u kasno ljeto 2009. godine u popularnom kafiću Kavkaz. Od 2012. kontinuirano rade čitanja dramskih tekstova : 1/4 sata Mirne Rustemović (ADU), Grebanje ili kako se ubila moja baba Tanje Šljivar (projekt S.A.D. Dječjeg kazališta Dubrava), Tri strogo nesretna brata i L.U.Z.E.R.I. Dine Pešut (ADU i projekt A4 Gradskog kazališta Kerempuh). Debitiraju predstavom za djecu Škola za anđele u Zagrebačkom kazalištu mladih.